Bisikletin İlk Kurulumu

  1. Bisikletinizi kutudan çıkarttığınızda ;

sağ / sol pedallar, ön tekerlek, sele / sele borusu ve gidonu demonte haldedir.

Yapmanız gereken ilk işlem ön tekerleği bisikletin maşasına takmak olacaktır. Eğer ön göbek mandallı ise mandal kolunu saat yönünde sıkarak belli bir sertliğe gelene kadar sıkın ve mandalı kapatın. Ön göbek vidalı ise aynı işlemi 15 anahtar yardımı ile sıkıştırın. Doğru olarak taktığınızdan emin olmak için tekerleği elinizle çevirin ve rahat dönüp dönmediğine bakın.

İkinci olarak bisikletin gidonunu takın. Gidon boynunun üzerindeki alyenli vida göbek boşluğunu almak için kullanılır. Sağa sola dönüşünü engellemek için, gidon boynunun yanlarındaki alyanlı vidaları sıkın.

Montaj sırasındaki en önemli işlem pedalların takılmasıdır. Her iki pedal da bir birinden farklıdır. Pedal mili üzerinde L ve R harflarine dikkat ediniz. L sol, R sağ pedalı ifade etmektedir. Vidalamaya başlamadan evvel WD40 ve/veya benzeri bir sprey yağ ile yağlamanız ileride sökümü gerektiğinde size kolaylık sağlayacaktır. L ( Sol Pedal ) Saat yönünün tersine doğru sıkılmaktadır. R ( Sağ Pedal ) Saat yönüne doğru sıkılmaktadır. İlk olarak sağ ve sol pedalları ayırın ve yönüne göre elinizle vidalamaya çalışın. Daha sonra 15 anahtar yardımıyla iyice sıkın.

İpucu: Bisikletin üzerinde iken her iki pedal da öne doğru sıkılır arkaya doğru açılır.

  1. Bisikletinizi kullanmadan önce ;

Tekerlerin rahat dönüp dönmediğini kontrol edin.

Lastik havalarını kontrol edin. Lastik havaları dış lastiğin üzerinde min. ve max. değer olarak belirtilmektedir. Bu limitlerde kalmaya özen gösterin.

Frenlerin çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Fren kolu üzerindeki ayarları kullanarak kendi ağırlığınıza göre ideal frenlemeyi set edin.

Çözemediğiniz durumlar karşısında lütfen bize ulaşın.

  1. Bisikletinizi kullanırken ;
  2. Lastik Patlağı Nasıl Yapılır?

İyi bir günü bozacak en cansıkıcı durumlardan birisi de bisikletinizin lastiğinin patlamasıdır.

Yanınızda bulunması gerekenler : Pompa, Yama Takımı, Levye dir.

Yapmanız gereken ilk işlem iç lastiğinizi çıkartmak olacaktır. Bunun için freni boşa çıkartmanız gerekiyor. Fren bacaklarına iki parmağınızla ters yönde güç uygulayın. Fren piposunu diğer elinizle yuvasından çıkartın. Tekeri çıkartmak için de göbek mandalını açın. Tekeri çıkarttıktan sonra levye yardımı ile iç lastiğinizi çıkartın. Lastiği çıkartmak için 2 adet levyeye ihtiyacınız olacaktır. Daha sonra patlak noktayı tespit etmek için iç lastiğe hava basın. Basınç arttıkça patlak noktadan ses gelecektir. Elinizi lastik üzerinde gezdirerek de patlak noktayı bulabilirsiniz. En güvenli tespit yöntemi lastiği su içerisine sokmak olacaktır. Patlak noktadan hava kabarcıkları çıkar. Patlağı tespit ettikten sonra yama takımınızda bulunan zımpara ile delik çevresini temizleyin. Benzin kullanarak da temizleme işlemini yapabilirsiniz, ancak tehlikeli bir yöntem olduğunu hatırlatmakta fayda var.  Bu işlemi yapmanız için lastiğin kuru ve temiz olması gerekiyor. Yama takımı içerisindeki yapıştırıcıyı zımparaladığınız noktaya yüzeysel olarak sürdükten sonra 4-5 dakika bekleyin. Son olarak yamayı delik noktaya yapıştırın. Yamayı yapıştırdıktan sonra elinizle iyice baskı uygulayın ve yamanın yapıştığından emin olun. Günümüzde kendinden yapışkanlı yama türleri de bulunmaktadır. Tamir işlemi bittikten sonra iç lastiği rahat takmak için biraz hava basarak iç lastiği biraz şişirin. Dış lastik içerisinde çivi, raptiye, diken ve benzeri cisim olup olmadığını mutlaka kontrol ediniz. Elinizi dikkatli bir şekilde dış lastik içerisinde gezdirerek kontrol edebilirsiniz. Eğer dikene maruz kalmışsanız zımpara ile dış lastik içerisini temizleyin. Sonrasında lastiğinizi yerine takabilirsiniz.

Yanınızda yedek iç lastik varsa zaman kaybetmemenizi öneririz. Yedek iç lastiği kullanın daha sonra patlak lastiğinizi yaparak onu yedek yapabilirsiniz.

Eğer hazır yama kullanıyorsanız aynı işlemi yapıştırıcı kullanmadan yapınız.

Tubeless lastikler için özel spreyler kullanmanızı öneririz.

  1. Bisikletinizden Gelen Çıtırtı Sesler nedir? Nasıl giderilir?

Bazen bisiklete binerken, pedal çevirirken, yokuş çıkarken veya bir virajda dönerken çıtırtı şeklinde seslerle karşılaşırız. Sesin nereden geldiğini de anlayamayız. Sesin arkadan geldiğini düşünürsünüz ama sorun önde de olabilir. Basit bir ses duyarsınız ama bisikletinizin kadrosunda bir kırılma olmuş olabilir. Tıpkı bir baş ağrısının bir çok sebebinin olması gibi. Bisikletteki çıtırtı sesler genelde iki metalin veya plastikle metalin bir birine sürtünmesinden dolayı çıkar.

Gelen bu çıtırtıların bir kaç nedeni olabilir:

  • Aynakol dişlisini ve sol pedal kolunun yan vidalarını iyice sıkın. Zamanla bu kollar gevşer ve ses yapar.
  • Orta Göbek kontra somunlarını kontrol ediniz ve iyice sıkınız. Göbekte bir arıza varsa zorlanarak döner veya aşırı derecede sallanma yapar.
  • Aynakol dişlisinin yapraklarını bir birine bağlayan bağlantı noktalarındaki vidaları iyice sıkın.
  • Pedallardan biri arızalı olabilir: Yapılması gereken yeni bir takım pedal takıp denemek ses kesilmezse diğer çözüme geçiniz.
  • Bisikletinizde arka amortisör varsa hareketli noktalarına yağ sürün ve vidaları iyice sıkın.
  • Sele borusunu çıkartıp temizleyin ve az miktarda sele borusunun kadro girişine gres yağı sürün Sele borusunu taktıktan sonra sele mandalını iyice sıkın.
  • Bazen selenizin alt kısmında sele demiri ve selenizin birleşme noktalarında kırılmalar olabilir ve siz pedal çevirdikçe ses yapar.
  • Selenizin gevşek olup olmadığını kontrol edin. Gevşemişse çıtırtı şeklinde ses yapar.
  • Gidon boynunun vidalarını kontrol ederek sıkın.
  • Furç takımı gevşemiş olabilir veya yağsız kalmış olabilir.
  • Bisikletinizin diğer vida aksamlarını tek tek sıkarak kontrol ediniz.
  • Jant tellerinde bir gevşeme olmuşsa, iki jant telinin bir birine sürtünmesinden dolayı ses yapabilir.
  • Bu kontrollerin herhangi birini yapmamanız durumunda sesin kaynağını kaçırmış olabilirsiniz.
  • Bütün bunları yapmışsanız ve halen bir ses geliyorsa kadronuzun herhangi bir yerinde bir çatlak veya kırılma olup olmadığını kontrol edin. Ses yapan çatlaklar gözle görülebilir ve çatlağın büyüklüğü fark edilebilir.

Yolunuz açık, Pedalınız güçlü olsun

Saygılarımızla

www.ikiteker.com.tr