1. Adım: Kutunuzun açılması ve donanım içeriği

1Kutunuzun içinde janta montajlı biçimde ön göbek motoru, 36V-10AH Li-Mn akü + akü taşıma şasisi + şarj ünitesi ve tüm diğer montaj parçalarını içeren akü kutusu bulacaksınız.

Lütfen Resme Bakınız

2Parça isimleri :

  1. Başparmaktan kontrollü ivmelendirme butonu + Yedek elcik
  2. Elektronik hız kontrol birimi
  3. Motor bağlantı kesme anahtarı ile frenler
  4. 1:1 Pedal göbeği hareket sensörü
  5. Li-Mn akü + şarj ünitesi+bagaj tipi akü montaj şasisi
  6. Li-Mn akü + şarj ünitesi

2. Adım: Mevcut tekerleğin çıkarılması ve yenisinin takılması

  1. Bisikleti, gidonu ve selesi aşağı bakacak şekilde ters çeviriniz.Gerekirse zarar görmemeleri için gidona takılı olan zil veya farları gevşetip çıkarınız. Kavisli barı fren tutucudan çekerek ön frenleri gevşetiniz ki fren kolları tekerlekten tamamen ayrılsın.
  2. Tekerlekteki somunları gevşetiniz ve çıkarınız. Lastiği, tüpü ve tüpü koruyan şeridi çıkarınız. Bunları yeni tekerleğinize takınız.
  3. Motor takımı tekerleği üzerindeki somunları gevşetiniz ve tekerleği çatala takınız.

İlk olarak; aksın yassı parçasının jant mili içine hizalı şekilde takıldığına emin olun. Eğer jant miline yakın kaldıysa hafifçe gevşetebilirsiniz.

İkinci olarak; eğer motor takımı ön tekerlek için ise lütfen motor telinin bisiklet sürüş pozisyonunda iken frenin sağ tarafında olmasına dikkat ediniz. Bu çok önemlidir...

Üçüncü olarak; Aksın sonunun kablo için yarı açık olduğunu görebilirsiniz, bu açık tarafı sağ yönde bırakmanız daha iyi olur.

Resme bakınız >>

4. Aksın jant mili içinde boylu boyunca yerleştiğinden ve tekerleğin merkezde olduğundan emin olun.

montaj

5. Çamurluğun uygun yerde ve torkun aks somunları altında olduğunu doğrulayın. Manivela gücü veya matkap kolu kullanmaksızın 8 ila 10 inç lik bir anahtar yardımı ile sıkabildiğiniz kadar sıkınız.

montaj1

3.Adım : 1:1 Göbek Hareket Sensörünün ve Mıknatısının Kurulumu

1. Bisikleti, gidonu ve selesi aşağı bakacak şekilde ters çeviriniz.Gerekirse zarar görmemeleri için gidona takılı olan zil veya farları gevşetip çıkarınız. Kavisli barı fren tutucudan çekerek ön frenleri gevşetiniz ki fren kolları tekerlekten tamamen ayrılsın.
2. Tekerlekteki somunları gevşetiniz ve çıkarınız. Lastiği, tüpü ve tüpü koruyan şeridi çıkarınız. Bunları yeni tekerleğinize takınız.
3. Motor takımı tekerleği üzerindeki somunları gevşetiniz ve tekerleği çatala takınız.

8Resimde gösterildiği şekilde gösterildiği gibi alet ile sağ pedalı ve çamurluğu çıkarınız. Göbek hareket sensörünü aksın sonuna takınız.

Resme Bakınız >>

Daha sonra çamurluğu takınız sonra göbek hareket mıknatısını takınız. Mıknatısın dışındaki okların saat yönünde olmasına dikkat ediniz.

montaj2

  • Pedalı takınız ve alet yardımı ile sıkabildiğiniz kadar sıkınız.

montaj3

4.Adım : Tahrik ve Fren Kollarının Kurulumu

1. Gidon elciklerini çıkarınız. Sabun ve su gevşetmek için en kolay yöntemdir. Sabunlu suyla ıslatılmış bir parça kağıt havlu ile sarılı düz başlı bir tornavida size yardımcı olacaktır. Elciğin altından biraz güç kullanarak kolayca çıkarabilirsiniz. Gidonu çizmemeye dikkat ediniz, elciğin altından yarım tur ittirebilirsiniz. Elciği çevirmeye başlayın ve sabunlu su emmiş havlu ile gevşetmeye çalışınız. Elcik yeteri kadar sabunla kaplandığında rahatça kayacaktır. Bir başka yöntem ise heryerde bulabileceğiniz pas sökücü ve yağlayıcı kimyasallardır. Elciğin gidona tamamen geçmiş herhangi bir noktasından bu kimyasalı sıkarak bir süre bekleyiniz. Sağa ve sola hareket ettirdiğinizde kolayca yerinden ayrılacaktır. Gidonu kurutunuz.

2. Fren kollarını çıkarınız. Kabloları fren kollarından ayırınız ancak fren montajını ayırmayınız. Takımın fren kolları ile yer değiştiriniz ve kabloları takınız.

montaj4

montaj5

3. 13Tahrik kolunu gidona sıkıştırmak için küçük bir vida vardır. Doğru anahtarı bulun ve vidayı gidonun geçtiği iç daireye çıkıntı yapmayacak şekilde gevşetin. Tahrik kolunu monte etmeden önce fren tutamacına ve her şaltere bakınız. 3 kontrol birimini de en kolay şekilde yerleştirme şeklini tespit edin. Genellikle tahrik kolu elciklerin yanında istenir. Çoğunlukla fren kolları da peşi sıra gelir. Bu şekilde uygun görünüyorsa frenleri ve şalteri gevşetin ve tahrik koluna yer kalacak şekilde gidonda kaydırın. Tahrik kolunu elciklere yer kalacak şekilde kaydırın. LED lerin ön yüzü gözükecek şekilde hizalayın ve biniciyi doğrultun ve anahtar ile sıkıştırın. Fren kolunu ve şalteri gidonun gerisine kaydırın ve sıkın. Tahrik kolu ile arasında biraz mesafe kalacak şekilde elciği kaydırın.

4. Yeni jantın genişliği orijinalinden geniş olabilir, bu nedenle frenleri ayarlamak durumunda kalabilirsiniz. Daha önce iki fren yatağını bir arada tutan kavisli tüpü tekerlekten tamamen ayırmıştınız. Bir anahtar yardımı ile fren yatağını gevşetiniz. Fren yatağını janta karşı tutunuz ve uygun yere oturacak şekilde etrafında hareket ettiriniz. Janta karşı tutarken fren yatağını sıkılaştırınız. Diğer taraf için de aynı işlemi yaptıktan sonra kavisli tüpü dirseğe takınız. Yeterli serbestlik yoksa kablo kilidini gevşetin ve frenlerin jantı ittirip tekrar sıkmasından önce yaklaşık 1/8” lik kadar kabloyu salın. Frenleri test edin ve doğru çalıştığından emin olun.

montaj6

5.Adım : Kabloların koruma kılıfı ve naylon şeridi ile birlikte yerleştirilmesi

Tahrik kolu ve frenlerden gelen kabloları kontrol birimine bağlayın. Kablo bağlarını kullanarak iskelete sağlamca tutturun. Tüm kabloları bisikletinizin arkasına doğru yürütün. Kabloları temiz ve mümkün olduğunca görülmemesini sağlayacak şekilde gevşek bağlayın.

Yarıçapı kadar tam tur çalıştırırken kabloların baskı yapmadığından emin olun.

montaj7

6.Adım : Controller ünitesi koruma çantası ve su matarası tipi Li-mn bataryanın kurulumu

1. Resimleri takip ederek siyah kontrol çantasını bisikletinizin üzerine yerleştiriniz.

İlk önce; kontrol çantası içindeki tüm parçaları teyid ediniz.montaj16

İkinci olarak; siyah çantayı resimlerde gösterildiği şekilde monte ediniz.

montaj17

montaj18

2. Li-mn Akünün bisikletinize montajı
Mataranın takılma pozisyonu

montaj17

montaj18

montaj19

Li-Mn akü matarasının akü hattını kontrol çantası içindeki kontrol birimine bağlayınız.

montaj20

7.Adım : Controller ünitesinin tüm donanım kabloları ile birleştirilmesi

Lütfen aşağıdaki çizimi ve fotoğrafı inceleyiniz. Böylelikle herhangi bir yanlış bağlantı yapmamış olursunuz.

Not :

1. Hız limitleyici hızı 20km/h olarak sabitler. Bu güvenlik amaçlı bir opsiyondur. Arzu ederseniz bunun bağlantısını yapmayabilirsiniz.
2. Kırmızı hattı (Controller ünitesi resminde işaretli değildir) herhangi bir yere bağlamanıza gerek yoktur.

Nihayet!…

Tüm bağlantılar tamamlandı. Anlamadığınız herhangi bir yer olması halinde montaj için profesyonel yardım almalısınız aksi takdirde satın aldığınız kit’e yada kendinize zarar verebilirsiniz. logo@2x TURAT MOTOR İÇ VE DIŞ TİC. LTD. ŞTİ. Atatürk Caddesi No:368/A 1nci Kordon 35220 Alsancak, İzmir, Türkiye Tel : +90 232 422 1000 – 422 1421, Fax : +90 232 421 5025 KORDON V.D. 8690444321 E-mail : info@turat.com.tr